El projecte





El que ens defineix i identifica



Nombre limitat de places 

Per poder donar un acompanyament més individualitzat i de més qualitat.


Educació viva i activa

Créixer amb un projecte d'acompanyament basat en el joc, el respecte i la individualitat del nen.
L’educació implica, construir relacions basades en la no imposició, la no coercitivitat, i el respecte als processos individuals.

Adaptació pausada

Oferim la possibilitat d'acompanyar als infants tant de temps com necessitin per tenir la força per quedar-se sols a l'escola (una setmana, un mes, ...).  Cada infant arriba de la mà de la seva familia i sabem que la separació sense cura pot resultar angoixant i dolorosa. 


Un ambient familiar i acollidor
La Dida, és la prolongació de les nostres llars, oferim a l'infant pau, tranquil·litat, ritme i equilibri. Un ambient ple de calidesa, on se li dóna suport i espai per tal que avanci amb llibertat.  Els educadors confiem en l'essència de l'infant i en les seves capacitats, estant presents al seu costat. 
La Dida oferim un ambient on els nens poden mostrar-se tal com són: oberts, creatius, confiats i plens d'admiració per tot el què l'envolta. 
Espais, ambients I materials 

A l'escoleta Oferim tres espais de lliure circulació: l'estança,  l'espai motriu i l'espai exterior).

Els espais ofereixen propostes d’experiències, a través d'un material natural, pensat i cuidat, els quals sempre estan disponibles per l’exploració i manipulació dels infants. 
Tots els materials i ambients estan per a ser utilitzats de la manera que cada nen o nena desitgi o necessiti.

Tot això dins d’una atmosfera general relaxada, sense pressions externes, ni expectatives de produir, simplement de ser.


Relació amb les famílies

Les mares i pares són benvinguts a l'escola, SEMPRE!
La família és el principal element en la criança i educació dels infants. En el nostre projecte tenim present que la participació de les famílies és un element fonamental, a la Dida volem que la relació entre l’equip i les famílies sigui molt propera. És per això que donem suport, accessibilitat  i confiança a les famílies per tot el que necessitin.

Els educadors/es fem dues reunions (al llarg del curs) individuals amb cada família, una a l'inici del curs i l'altre al mes de juliol, per compartir el procés de cada nen/a. 


A més, estem oberts a fer reunions conjuntes i/o individuals amb totes les famílies, quan ho necessitin, per poder parlar i compartir dubtes,  sentiments,  inquietuds,  alegries… per créixer junts!



L'acompanyament de l'adult





Basat en la presència i l'estar més que en el fer, l'adult intervé quan el nen ho necessita, acompanyant entre altres coses la resolució de conflictes des d'uns límits segurs i coherents.

Amb un acompanyament respectuós, observant i promovent l'autonomia i desenvolupament del nen/a, des d'una escolta activa, respectant i cuidant el benestar dels nens i de les seves necessitats.
I oferint sempre un espai segur i acollidor en els diferents ambients de joc.